Spis treści |
---|
PROPOZYCJA ZMIAN DO PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO |
Strona 2 |
Wszystkie strony |
PROPOZYCJA ZMIAN DO PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO
DLA KLAS IV – VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM ZSP
W NOWEJ IWICZNEJ NA ROK SZKOLNY 2015/16
Misja szkoły
Misją szkoły jest towarzyszenie uczniom w poznawaniu świata, tworzenie środowiska wszechstronnego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i fizycznego. Wspieramy młodych ludzi w budowaniu własnego sytemu wartości. Kształtujemy wrażliwość na drugiego człowieka, tolerancję i poczucie odpowiedzialności za siebie i innych, wychowujemy młodzież do twórczego działania, w samodzielnym życiu i nowoczesnym społeczeństwie. Przygotowujemy do aktywnego uczestnictwa w kulturze i czynnego udziału w życiu społecznym, w duchu tolerancji, w oparciu o zasady demokracji, sprawiedliwości i wolności. Pielęgnujemy postawy patriotyczne i więzi ze społecznością lokalną, promując dziedzictwo kulturowe i historyczne regionu, aktywnie uczestnicząc w życiu środowiska społecznego. Wspieramy rodziców w ich wysiłkach wychowawczych. Naszą współpracę chcemy opierać na życzliwości i wzajemnym zaufaniu.
Cele i zadania wychowawcze szkoły
CEL PRACY WYCHOWAWCZEJ |
SPOSÓB REALIZACJI |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN WYKONA NIA |
Wdrażanie form pomocy psychologiczno pedagogicznej wynikających z nowego rozporządzenia w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy uczniom |
|
Wychowawcy, nauczyciele, pedagog, psycholog, dyrekcja szkoły |
Praca całoroczna |
Diagnoza zespołów klasowych |
|
pedagog, psycholog, wychowawcy klas, sekretariat szkoły
|
Cały rok |
Wspieranie rodziców w pracy nad harmonijnym rozwojem uczniów |
|
pedagog, psycholog, wychowawcy klas, nauczyciele |
Cały rok |
Współpraca z placówkami i instytucjami opiekuńczo – wychowawczymi, kuratorami sądowymi itp |
|
pedagog |
Cały rok |
Integracja środowiska szkolnego i klasowego. |
1. Spotkania okolicznościowe klasowe, dyskoteki, bale gimnazjalne, akademie szkolne,
10. Kawiarenka internetowa, judo, piłka nożna, zajęcia taneczne, siatkówka, zajęcia plastyczne. 11. Wybory do samorządów klasowych i szkolnego. 12. Praca samorządu szkolnego. Wnioskowanie i opiniowanie w spawach szkolnych do Dyrektora, Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców. Opiniowanie dokumentów szkolnych w zakresie praw i obowiązków uczniów (statut szkoły). 13. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi |
Nauczyciele WF, pedagog, psycholog, wychowawcy Pedagog, psycholog, wychowawcy nauczyciele przedmiotów
opiekunowie samorządu i członkowie nauczyciele, wychowawcy
|
Cały rok |
Kształtowanie osobowości wychowanków, rozwijanie zdolności i zainteresowań. |
10. Stypendium Fundacji Pomóż dorosnąć 11. Olimpiady, Turnieje przedmiotowe, Konkursy przedmiotowe, Zajęcia sportowe, Koła zainteresowań, Zajęcia organizowane przez czytelnię: 12. Sprawdzanie wiadomości i umiejętności uczniów . Egzaminy gimnazjalne, testy kompetencyjne, całoroczne sprawdziany przedmiotowe. 13. Dostarczanie nauczycielom i uczniom wiedzy na temat nowoczesnych technik uczenia i uczenia się poprzez zajęcia na godzinach wychowawczych, spotkania z pedagogiem. 14. Native speakerzy w ramach programu GAP. 15. Lekcje otwarte. 16. Samodoskonalenie nauczycieli poprzez korzystanie z aktualnej fachowej literatury i prasy, studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne. 17. Wyposażanie szkoły w nowoczesne rozwiązania techniczne wykorzystywane w procesie dydaktycznym. |
nauczyciele przedmiotów, reedukator, logopeda, pedagog, psycholog, Zespoły nauczycieli, terapia pedagogiczna |
Cały rok
|
Kształtowanie wśród uczniów postaw akceptowanych społecznie, budowanie wrażliwości na drugiego człowieka, uczenie tolerancji i umiejętności skutecznej komunikacji interpersonalnej. |
|
Pedagog, psycholog, wychowawcy, nauczyciele odpowiedzialni
Zaproszona specjalistka
Psycholog , pedagog |
Cały rok
Wrzesień/październik |
Kształtowanie u uczniów umiejętności budowania własnego systemu wartości, odpowiedzialności i działania zgodnego z prawem. Przygotowanie młodzieży do życia w państwie obywatelskim. |
Rozwijanie umiejętności korzystania ze znajomości podstawowych norm prawnych, dokumentacji szkolnej, zasad funkcjonowania szkoły:
|
Pedagog, psycholog, wychowawcy, nauczyciele odpowiedzialni
|
Cały rok |
Przygotowanie młodzieży do życia w nowoczesnym społeczeństwie, do pełnienia określonych ról społecznych i zawodowych, promowanie kreatywności w działaniu |
|
psycholog, pedagog, reprezentanci szkół ponadgimnazjalnych
|
Cały rok |
Przygotowanie do życia w rodzinie w oparciu o uniwersalne wartości moralne. |
|
Zespół nauczycieli uczących |
Cały rok |
Uczenie szacunku dla symboli narodowych oraz poszanowania miejsc o znaczeniu narodowym. Kształtowanie uczuć patriotycznych oraz właściwej postawy wobec społeczności lokalnej. |
|
Wszyscy pracownicy szkoły |
Cały rok |
Przygotowanie uczniów do czynnego udziału w życiu kulturalnym. Kształtowanie wrażliwości estetycznej |
|
Nauczyciele, wychowawcy |
Cały rok |
Rozwijanie dojrzałości emocjonalnej uczniów. |
1. Rozmowy indywidualne uczniów z pedagogiem, psychologiem.
|
Pedagog, psycholog, nauczyciele |
Cały rok |
Kształtowanie nawyku dbałości o otoczenie i odpowiedzialności za środowisko naturalne. |
1.Sprzątanie Świata , Dzień Ziemi , Raport Ekologiczny 2. Zbiórka baterii i makulatury
|
Nauczyciele |
Cały rok |
« poprzednia | następna » |
---|