Błąd
  • Nieudane wczytanie danych z kanału informacyjnego.
  • Nieudane wczytanie danych z kanału informacyjnego.

PROGRAM PROFILAKTYKI DLA KLAS EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ NA ROK SZKOLNY 2015/

Email Drukuj PDF

PROGRAM PROFILAKTYKI DLA KLAS EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I
EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ NA ROK SZKOLNY 2015/2016

 

Program Profilaktyki ma na celu wyposażenie uczniów w wiedzę o sobie, innych, oraz otaczającym ich świecie. Umożliwienie nabycia wiedzy i umiejętności pozwalających na prawidłowe funkcjonowanie oraz podejmowanie lepszych decyzji odnośnie swojego zdrowia i życia.

 

 

 

 

 

 

  1. 1. Dbałość o bezpieczeństwo, higienę i zdrowie
    - Zapoznanie uczniów z zasadami bezpieczeństwa w szkole(wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy)
    - Zapoznanie uczniów z zasadami bezpiecznej drogi do i ze szkoły (wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy)
    - zapoznanie uczniów z zasadami bezpieczeństwa w czasie ferii i wakacji letnich(wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy)
    - Realizacja programów zdrowotnych: „Wolność oddechu – zapobiegaj astmie” (kl.I); „Radosny uśmiech radosna przyszłość „ (kl.II); „Czyste powietrze wokół nas – program przedszkolnej edukacji antynikotynowej” (kl.0); pielęgniarka szkolna.

Bezpieczeństwo w Internecie i bezpieczeństwo innych narzędzi komunikacyjnych, portali społecznościowych, .
-Dyżury nauczycieli
-Inne działania i zajęcia profilaktyczne realizowane wg potrzeb.

  1. 2. Zapobieganie zachowaniom agresywnym i przemocy rówieśniczej, kształtowanie umiejętności społecznych i interpersonalnych.
    - Zajęcia warsztatowe: „Trening inteligencji emocjonalnej”; ”Stres w naszej klasie – jak sobie z nim radzić”; „Sztuka samoobrony słowami”, zajęcia warsztatowe” , zapoznanie z technikami relaksacyjnymi.- - Kl. I-II badania kwestionariuszowe w klasach sprawdzające deklarowany przez uczniów poziom agresji i jej rodzaje, wykluczenie uczniów z grupy, poziom stresu szkolnego, oraz inne zjawiska o charakterze patologicznym(psycholog, pedagog). Badania te pozwolą dokonać ewaluacji pracy wychowawczej i profilaktycznej w tym zakresie, oraz pomogą w lepszym planowaniu tych działań.

-Zajęcia warsztatowe „Już wiem, co robić” (kl. 1c, 1d,1a,2a,2b,2g),

 

  1. 3. -Zajęcia warsztatowe „Pierwszy kontakt z osobą niepełnosprawna” kl. III,(edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych)

- Realizacja programu profilaktyki dotyczącego przeciwdziałania agresji wśród dzieci i kształtowania umiejętności radzenia sobie z agresją innych – firma „KROKUS”.” Konflikt- jak rozwiązywać spory”

- Zajęcia z psychoedukacyjne z psychologiem: (0-I) „Bezpieczeństwo i kultura w Internecie”;

- „Zajęcia integracyjne  dla klas I
-Rozwiązywanie konfliktów między uczniami, wspieranie działań wychowawczych rodziców.(pedagodzy,  psycholodzy, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy).
-Współpraca z instytucjami wspomagającymi szkołę w jej funkcji wychowawczo-profilaktycznej.(pedagodzy, psycholodzy, wychowawcy klas).
-Kierowanie rodziców do instytucji wspomagających pracę szkoły(pedagodzy, psycholodzy).
-Pełnienie przez nauczycieli dyżurów podczas przerw, na korytarzach i przy stołówce szkolnej.
-Zajęcia integracyjne z klasami(pedagodzy, psycholodzy).
-Indywidualne zajęcia psychoedukacyjne z uczniami.(pedagodzy, psycholodzy).

  1. 4. Rozwijanie sprawności fizycznej uczniów, dbanie o właściwy rozwój sensomotoryczny
    -Bogata oferta zajęć sportowych na terenie szkoły (szczegółowa lista zajęć sportowych i zawodów na rok szkolny 2015/2016 dostępna u nauczycieli wychowania fizycznego)
    -Kierowanie uczniów na badania lekarskie
    -Opieka pielęgniarki szkolnej
    -Zajęcia ruchowe w czasie przerw, prowadzone przez nauczycieli wychowania fizycznego

- Konkursy sportowe organizowane przez świetlicę.

  1. 5. Pedagogizacja rodziców
    -Poradnictwo indywidualne dla rodziców, dyżury w ramach zebrań i dni otwartych
    -Zajęcia warsztatowe dla rodziców przy okazji zebrań o tematyce interesującej rodziców (propozycje z zakresu rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka, oraz zagadnień natury wychowawczej)-zajęcia o charakterze warsztatowym „Bariery emocjonalne”, edukacja prawna rodziców.

Program profilaktyki będzie monitorowany pod kątem jego skuteczności i zgodności z potrzebami środowiska szkolnego. Program będzie podlegał również ewaluacji. Na początku roku szkolnego i po pierwszym semestrze będą analizowane wnioski z zebrań, Rad Pedagogicznych, Spotkań Zespołu Terapii Pedagogicznej, Zespołu Nauczania Przedszkolnego i Wczesnoszkolnego . Przeanalizowane i ewaluowane będą również wyniki badań kwestionariuszowych uczniów i rodziców co da możliwość modyfikacji
w/w programu
.