Błąd
  • Nieudane wczytanie danych z kanału informacyjnego.
  • Nieudane wczytanie danych z kanału informacyjnego.

Uczniowie na medal

Email Drukuj PDF

W tegorocznych zmaganiach z ortografią uczniowie naszej szkoły osiągnęli nie lada sukces.



Wiktoria Bachurewicz, Marta Szuchta, Lucyna Hajac i Łukasz Michalski najpierw przeszli jak burza przez etap szkolny konkursu ortograficznego. Następnie zostali laureatami etapu gminnego, zajmując miejsca na podium, dzięki czemu zakwalifikowali się do finału wojewódzkiego. W Warszawie potwierdzili swoją bardzo dobrą znajomość zasad ortograficznych. Ich zaangażowanie, wysiłek i wiele godzin poświęconych na przygotowania do sprawdzianu nie poszedł na marne, gdyż cała czwórka uzyskała tytuł Finalisty XVII Konkursu „Ortografia na Medal”.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów, a pozostałych uczniów, jak i tegorocznych finalistów, zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnej edycji Konkursu „Ortografia na Medal” w przyszłym roku szkolnym.

Zdjęcie pod linkiem www.zspwni2.edu.pl/index.php/nasze-sukcesy/27-nasze-sukcesy/713-uczniowie-na-medal


Języki na widelcu

7 kwietnia 2017 roku na sali gimnastycznej odbył się finał projektu edukacyjnego skierowanego do klas szóstych pt. „Języki na widelcu”. Celem projektu było zapoznanie uczniów z twórczością Małgorzaty Musierowicz, a w szczególności z książką pt. „Całuski Pani Darling”, zintegrowanie zespołów klasowych, kształtowanie umiejętności pracy w zespole, a także przedstawienie, w jaki sposób tworzy się produkt, który można później wprowadzić na rynek konsumencki.

Projekt zrealizowany został pod kierunkiem nauczycieli: polonistów, anglistów, plastyka, bibliotekarzy oraz wychowawców.

W ramach projektu przeprowadzono:

-          lekcję wychowawczą, podczas której uczniowie poznali zasady projektu oraz zostali przydzieleni do odpowiedniej grupy. W czasie lekcji przewodniczący każdej klasy wylosował pięć przepisów z książki Małgorzaty Musierowicz pt. „Całuski Pani Darling”;

-          dwie lekcje języka polskiego, w czasie których uczniowie poznali język reklamy i techniki perswazji w niej wykorzystywane, a także nauczyli się, jak tworzyć kreatywne reklamy i hasła reklamowe;

-          dwie lekcje języka angielskiego, podczas których uczniowie zapoznali się ze słownictwem potrzebnym do stworzenia przepisu oraz reklamy, a także przećwiczyli tłumaczenie przepisów i sposobów wykonania produktów z języka polskiego na język angielski;

-          dwie lekcje plastyki, podczas których uczniowie wykonali logo nawiązujące do nazwy projektu.


Na dwa tygodnie przed finałem uczniowie każdej klasy zostali podzieleni według własnych zainteresowań na sześć grup. Zespoły plastyków wykonały logo projektu, z których w dniu finału stworzono dekorację. Szefowie kuchni mieli za zadanie przygotować ciasto lub ciasteczka na podstawie przepisu, który wybrali spośród wylosowanych w czasie lekcji wychowawczej. Ocenie podlegał wygląd, smak oraz estetyka podania produktu. Specjaliści od reklamy zajmowali się zareklamowaniem wykonanego wypieku. Uczniowie tworzący te grupy stworzyli ulotki, hasła reklamowe oraz reklamy audiowizualne, które zaprezentowali w dniu finału. W tym samym czasie swoje prace – filmy z powstawania produktu – przedstawili uczniowie tworzący grupy specjalistów od filmu. Kolejne zespoły – specjaliści od tłumaczeń – miały za zadanie przetłumaczenie przepisu na język angielski. Jedna z klas przygotowała również tłumaczenie koreańskie. Na zakończenie konkursu grupy artystów odczytały napisane utwory (wiersze, opowiadanie oraz baśń), które wiązały się ze stworzonym przez szefów kuchni produktem.

Wszystkie prezentowane prace oceniało jury, w którego skład weszły panie: Agnieszka Kozłowska, Anna Szlachciuk oraz Joanna Piasecka.

Finałowe spotkanie poprowadził p. Wojciech Wajda z pomocą uczniów klasy 6d, którzy obsługiwali komputer i przedstawili wszystkim zgromadzonym prezentację na temat Małgorzaty Musierowicz oraz pozostałe prace szóstoklasistów.

Główną nagrodę – kosz słodkich owoców – otrzymała klasa 6b, która zdobyła największą liczbę punktów. Na zakończenie projektu wszyscy uczniowie mogli skosztować przygotowanych przez koleżanki i kolegów wypieków.

Wojciech Wajda